Verslag van Nieuwjaarsreceptie 20 januari 2016

Verslag van Nieuwjaarsreceptie d.d. 20 januari 2016.

Tezamen met de vereniging “Kamome no Kai” hebben wij onze nieuwjaarsreceptie gehouden in het inmiddels voor ons bekende “Kulturhus” te Westervoort.

Ondanks het winterse weer, met gevaar voor gladde wegen, konden Claudine en Edward, ruim 40 personen van harte welkom heten en een voorspoedig 2016 toewensen.

Een bijzonder hartelijk welkom was er voor onze Japanse sympathisanten. Altijd hartverwarmend om te merken dat wij zoveel support, aandacht en medeleven van hen ontvangen. Natuurlijk was Yukari aanwezig, want zonder haar zou het niet compleet geweest zijn. Wie ook niet mag ontbreken is onze Yoko, die met al haar enthousiasme een echte gangmaakster is.

Tevens aanwezig Kay Yoshiya en haar man Yuki Kondoh. Beiden wonen al jaren in Nederland, maar vanwege haar grote artistieke kwaliteiten, staat Kay in Japan bekend als begenadigd schilderes van schilderijen, geïnspireerd door Vincent van Gogh. Ook Fumi had er graag bij willen zijn, maar met een sms-je liet hij weten helaas verhinderd te zijn, maar wenste ons wel alle goeds toe en een geslaagde receptie.

De voorzitster van “Kamome no Kai”, Emiko Kannah, verraste ons met originele Japanse geschenken voor de loterij. Zoals gebruikelijk waren de cadeautjes zo mooi ingepakt, dat we niet weten wat de winnaars nu wel hadden gewonnen. Met haar was ook Chiaki Ikeda en haar zoon meegekomen. Kuni Iwasaki was zeer aanwezig. Hij danste heel soepel en volleerd voorop bij Poco-Poco!

Een geslaagd onderdeel van het programma was de les die alle aanwezigen kregen om het fraaie geluid van de Angklung ten gehore te brengen. Deze werd verzorgd door de Angklunggroep uit Eindhoven. Eenieder kreeg dit bamboe instrument in handen en gedisciplineerd werden de instructies van muziekdocente Lenni Landweer, een mooie Indonesische dame, maar wel heel streng, opgevolgd.

Zij prees ons na afloop van de les de hemel in. (Niet zo vreemd natuurlijk, met al die muzikale genen die wij bezitten.) Bij een aantal zakelijk ingestelde lotgenoten kwam de gedachte op om een Sakura-Angklung groep op te richten, om de financiën op peil te kunnen houden (over dit idee wordt verder nagedacht).

Onze welbekende, eveneens bijzonder charmante dames van “De Siloam Vocal Group”, zorgden ervoor dat de stemming opperbest was, van begin tot eind. We moeten oppassen dat zij straks niet de huisband worden van het programma “De Wereld draait door”, want dan zouden zij wel eens geen tijd meer hebben om voor ons op te treden!

Tussen de bedrijven door werden de lootjes aan de man gebracht en kon er genoten worden van de hapjes en drankjes die door de altijd bedrijvige Molly klaar waren gemaakt. Niet onvermeld mag worden dat Molly al dagen van te voren was begonnen om zoals vanouds een heerlijk koud en warm buffet te kunnen voorschotelen. Extra druk kreeg zij het, omdat haar rechterhand, Julia, op het laatste moment moest afhaken.

Molly had nauwelijks tijd om een bedankje in ontvangst te nemen, dus hierbij : Molly heel hartelijk dank voor je geweldige inzet en zorg!

Afscheid werd genomen met het mooie lied “Sukiyaki”.

Daarna een gezamenlijk gebed met Joke als voorganger en dankwoorden van het bestuur voor de aanwezigheid en hartelijkheid die wij allen weer hebben mogen ondervinden op deze geslaagde middag.