Filmmiddag Hafu

Hierbij willen we jullie van harte uitnodigen voor de filmmiddag [Hafu].
[Hafu] is een Japanse woord voor [halfbloed]
Deze film is in 2013 gemaakt door het aantal jongere mensen die hun vader of moeder een Japanner/Japanse is.

Onze jongste dochter Junko die ook Hafu is heeft deze film in Japan gezien, en werd zeer diep geraakt. Sindsdien wilde ze perse hier in Nederland deze film laten zien vooral aan de mensen die ook dezelfde achtergrond hebben; zoals jullie!!
De filmdag wordt gehouden een dag na het jubileumfeest van Sakura, dus op zondag 22 maart in Wageningen.
Ik was blij dat deze niet dezelfde dag was, hoewel voor sommige van jullie niet echt handig zouden vinden twee dagen achter elkaar op stap te gaan…
Toch hoop ik dat velen van jullie naar deze film komen kijken!

Deze film is nog niet zomaar verkrijgbaar, en we moesten een License fee betalen om te huren van de maaksters om hun onkosten te dekken. Begrijpelijk.
Dus het is een zeer unieke kans om te voelen hoe de jongere generatie Half-Japanners zich voelen in het moderne Japan.
We zijn zeer erkentelijk dat Aya op die dag ook komt om een korte lezing aan ons te geven!

“Je bent jong en groeit op in Japan. Een van je ouders is Japans maar de ander blijkt afkomstig uit een heel ander land. Het roept gemengde gevoelens op; met vele vragen:  “Wat is het om half-Japans te zijn? In hoeverre ben ik anders? Waar ben ik thuis? Word ik eigenlijk wel geaccepteerd? Welke invloed heeft ons bestaan op de Japanse samenleving?” De film portretteert van een aantal jongeren hoe zij met deze vragen omgaan. “
Na de film is er gelegenheid om je indrukken uit te wisselen onder het genot van Japanse hapje en drankje. Graag tot dan!
De ondertiteling is in het Engels en Japans. De trailer bekijk je hier https://vimeo.com/71153390

Tot op 21 en 22 maart!!